mag osteo

VOORDELEN BIJ MAG OSTEO

Bevat magnesium en vitamine D3 die bijdragen aan het behoud van de bot- en spierfunctie.
Magnesium helpt om vermoeidheid te verminderen en is noodzakelijk voor de optimale werking van het zenuwstelsel.
Optimale bot- en spierfunctie is meer dan alleen calcium. MAG OSTEO bevat de essentiële vitaminen en mineralen die nodig zijn om de opname van calcium uit uw dieet mogelijk te maken.
 
MAG OSTEO is geformuleerd voor het behoud van een optimale spier- en botgezondheid.
We horen veel over hoe belangrijk calcium is voor onze botgezondheid. Wat minder wijdverspreid is, is hoe cruciaal de juiste balans tussen calcium en magnesium is om gezond te eten. Een synergetisch effect tussen verschillende vitaminen en mineralen, waaronder magnesium, vitamine D, vitamine K2, vitamine B6, vitamine C, kalium, zink en boor is niet alleen nodig voor onze botgezondheid, maar ook voor onze algehele gezondheid.
Het behouden van gezonde botten gaat niet alleen over het nemen van calcium via uw dieet of tal van supplementen. Onze cellen zouden in staat moeten zijn calcium te gebruiken voor het juiste doel met de aanwezigheid van de noodzakelijke vitaminen, mineralen en sporenelementen! De bot-gezondheidsmechanismen in je lichaam zijn complex, maar een uitleg over hoe MAG OSTEO helpt om deze mechanismen in te schakelen en te stimuleren, is eenvoudig!
 
Instructions

Wanneer het poeder wordt gemengd met heet water, wordt het ionische magnesiumcitraat gevormd als een resultaat van een reactie tussen magnesiumcarbonaat en citroenzuur. Naast magnesium bevat MAG OSTEO ook een aantal andere mineralen, sporenmineralen zoals kalium, zink en boor, evenals vitamine C, B6, D3 en K2.

 
Inhoud
Magnesium (magnesiumcarbonaat) 375 mg
Surfactant (citroenzuur)
Kalium (kaliumcarbonaat) 300 mg
Vitamine C (ascorbinezuur) 200 mg
Zink (zinkpicolinaat) 10 mg
Borium (boorzuur) 3 mg
Vitamine K2 (vitamine K2-MK7 trans.) 75 μg
Vitamine B6 (pyridoxine hydrochloride) 2 mg
Vitamine D3 (veganistische cholecalciferol van laag) 20 μg
Natuurlijk citrusaroma
Stevioglycosiden (E960)
 
Waarom zou ik Magnesium gebruiken?
Magnesium is een van de meest voorkomende mineralen in het menselijk lichaam.
Magnesium is de 'partner in crime' van calcium.
Calcium moet magnesium gebruiken om botweefsel met fosfor te vormen.
Magnesium draagt ​​bij aan een normaal energiemetabolisme, evenals een optimale elektrolytenbalans.
 
Waarom kiezen voor magnesiumcitraat?
Er zijn veel vormen van magnesium- en magnesiumverbindingen. Magnesiumcitraat heeft bewezen goede biologische beschikbaarheid en absorptie te hebben. (1, 2)
Vergeleken met andere vormen van magnesium, zoals magnesiumoxide, is magnesiumcitraat gemakkelijk opneembaar. (3, 4)
Klinische studies hebben aangetoond dat magnesiumcitraat een positief effect kan hebben op de regulatie van insuline- en bloedglucoseconcentraties. (5)

Waarom zou ik vitamine K2 gebruiken?
Vitamine K2 werkt als een GPS voor calcium en helpt calcium weg te leiden van plaatsen waar het niet in grotere hoeveelheden thuishoort, bijvoorbeeld onze bloedvaten.
Vitamine K2 werkt nauw samen met vitamine D3 voor een optimale mineralisatie van onze botten. Vitamine K2 stimuleert botopbouwende cellen en beperkt de activiteit van botvernietigende cellen. (6)
Gebrek aan vitamine K2 is geassocieerd met verminderde botmassa, osteoporose en verhoogd risico op botbreuk. (6, 7)

Waarom zou ik Vitamine D3 gebruiken?
Vitamine D3 is absoluut essentieel voor ziektepreventie en gezondheid van de botten. (8)
Vitamine D3 draagt ​​bij tot de normale opname en benutting van calcium en fosfor.
Gebrek aan vitamine D3 wordt geassocieerd met een lagere botmineraaldichtheid en degeneratie van ons skelet. (8)
Vitamine D3 is belangrijk voor onze spierkracht en ons immuunsysteem. (9)
 
Waarom zou ik kalium gebruiken?
Kalium is essentieel voor elementaire cellulaire functies, zoals het brengen van voedingsstoffen in en uit onze cellen, inclusief onze zenuwcellen en spieren. (10)
Kalium zorgt ervoor dat de nieren geen overmatige hoeveelheden calcium meer afgeven. Hierdoor kan een kleinere hoeveelheid calcium uit de botten worden gemobiliseerd. (12)
Kalium werkt met vitamine K2 voor een optimale botmineralisatie. Een voldoende inname van kalium gaat gepaard met een geoptimaliseerde gezondheid van de botten bij vrouwen en oudere mannen. (13, 14)

Waarom zou ik Boron gebruiken?
Boor stimuleert de productie van de actieve vitamine D3 (calcitriol)
Borium heeft een positief effect op de activiteit van onze botopbouwende cellen (osteoblasten), evenals op onze botstructuur en sterkte. (10)
Een gebrek aan Borium wordt geassocieerd met defecten in groei en ontwikkeling van ons skelet. (15)

Waarom zou ik vitamine C gebruiken?
Vitamine C is nodig voor de ontwikkeling van collageen in botopbouwende cellen - collageen is een belangrijk onderdeel van onze hard-botstructuur. (10)
Vitamine C beïnvloedt zowel de kwaliteit als de hoeveelheid collageen in onze botten. (16)
Studies tonen aan dat vitamine C een positief effect heeft op de botgezondheid en botmineralisatie. (17)

Waarom zou ik Vitamine B6 gebruiken?
Vitamine B6 (pyridoxine) maakt deel uit van de vorming van collageen in onze botstructuur en is een belangrijke voedingsstof voor het onderhoud van onze botten.
Studies hebben een verband aangetoond tussen een lagere inname van vitamine B6 en een lagere botmineraaldichtheid, wat kan resulteren in een verhoogd risico op fracturen. (18, 19)

Waarom zou ik zink gebruiken?
Zink is vereist voor optimale celgroei (10) en stimuleert de vorming van botweefsel. (15)
Zink kan een beschermend effect hebben op de negatieve effecten die blootstelling aan zware metalen elementen (zoals cadmium en lood) kan hebben voor de gezondheid van de botten. (15)
Adequate toevoer van zink is noodzakelijk voor een optimale functie van vitamine B6. (11)

Waarom is er geen calcium in MAG OSTEO?
Onderzoek suggereert dat voedingssupplementen die calcium bevatten geen bot-gezond effect hebben, wat in strijd is met algemeen begrip. (20, 21)
Studies die gekeken hebben naar de correlatie tussen calciumsupplementen en hart- en vaatziekten hebben aangetoond dat calciuminname uit dieet alleen beschermt tegen hart- en vaatziekten, maar dat calciumsupplementen het risico op hart- en vaatziekten kunnen verhogen. (22, 23, 24)
Naast toevoeging aan een verhoogd risico op hart- en vaatziekten, is calciumsuppletie ook geassocieerd met een verhoogd risico op het ontwikkelen van nierstenen. (25)
Zonder magnesium, vitamines en andere essentiële voedingsstoffen die MAG OSTEO vormen, kunnen we geen gebruik maken van de botminerale effecten van calcium.
 
Waar vind ik calcium in voedsel?
De biologische beschikbaarheid van calcium in voedsel is een uitdrukking van hoe goed we het absorberen en hoe goed we het kunnen gebruiken. De biologische beschikbaarheid kan een beslissende invloed hebben op de hoeveelheid calciumbevattend voedsel dat we moeten consumeren (26). Daarnaast speelt het vermogen van de darm om calcium uit het dieet te absorberen een belangrijke rol, wat op zichzelf afhankelijk is van de ondersteuning die de vitamines binnen MAG OSTEO bieden. In Denemarken zijn de officiële dagelijkse aanbevelingen voor calcium 800 mg (27). Zoals de onderstaande tabel laat zien, zijn de beste bronnen van calcium in uw dieet niet noodzakelijk die van zuivelproducten. Deze tabel belicht slechts een kleine momentopname van de calciumrijke voedingsmiddelen die helpen bij het vormen van een gezond dieet, maar het benadrukt een belangrijk punt; Het is mogelijk om de aanbevolen dagelijkse behoefte aan calcium te dekken, bijvoorbeeld van groene groenten, vis (kleine vis met botten) en mogelijk een beetje noten.

Waar kan ik voedsel vinden dat rijk is aan calcium (28)
Voedingsmiddelen Calcium (mg / 100 g)
Dille, gedroogd                              1784
Parmezaanse kaas                        1180
Andere stevige kaassoorten           960
Sesamzaadjes                                959
Zeewier, kombu                              680
Rozenbottel, poeder                       663
Sardines (met botten)                     420
Zalm                                                270
amandelen                                      256
Groene kool, onbewerkt                  219
spinazie                                           219
Peterselie, onbewerkt                     185
Natuurlijke yoghurt, volle melk        135
Halfvolle melk                                  121

referenties 

  1. Ranade, V. V., and J. C. Somberg. 2001. “Bioavailability and Pharmacokinetics of Magnesium After Administration of Magnesium Salts to Humans.” American Journal of Therapeutics 8 (5):345–57.
  2. Aydın, Hasan, Oğuzhan Deyneli, Dilek Yavuz, Hülya Gözü, Nilgün Mutlu, Işık Kaygusuz, and Sema Akalın. 2009. “Short-Term Oral Magnesium Supplementation Suppresses Bone Turnover in Postmenopausal Osteoporotic Women.” Biological Trace Element Research 133 (2):136–43.
  3. Walker, Ann F., Georgios Marakis, Samantha Christie, and Martyn Byng. 2003. “Mg Citrate Found More Bioavailable than Other Mg Preparations in a Randomised, Double-Blind Study.” Magnesium Research: Official Organ of the International Society for the Development of Research on Magnesium 16 (3):183–91.
  4. Lindberg, J. S., M. M. Zobitz, J. R. Poindexter, and C. Y. Pak. 1990. “Magnesium Bioavailability from Magnesium Citrate and Magnesium Oxide.” Journal of the American College of Nutrition 9 (1):48–55.
  5. Chacko, Sara A., James Sul, Yiqing Song, Xinmin Li, James LeBlanc, Yuko You, Anthony Butch, and Simin Liu. 2011. “Magnesium Supplementation, Metabolic and Inflammatory Markers, and Global Genomic and Proteomic Profiling: A Randomized, Double-Blind, Controlled, Crossover Trial in Overweight Individuals.” The American Journal of Clinical Nutrition 93 (2):463–73.
  6. Schwalfenberg, Gerry Kurt. 2017. “Vitamins K1 and K2: The Emerging Group of Vitamins Required for Human Health.” Journal of Nutrition and Metabolism 2017 (June):6254836.
  7. Vermeer, Cees. 2012. “Vitamin K: The Effect on Health beyond Coagulation - an Overview.” Food & Nutrition Research 56 (April). https://doi.org/10.3402/fnr.v56i0.5329.
  8. Holick, Michael F. 2004. “Sunlight and Vitamin D for Bone Health and Prevention of Autoimmune Diseases, Cancers, and Cardiovascular Disease.” The American Journal of Clinical Nutrition 80 (6 Suppl):1678S – 88S.
  9. Beaudart, Charlotte, Fanny Buckinx, Véronique Rabenda, Sophie Gillain, Etienne Cavalier, Justine Slomian, Jean Petermans, Jean-Yves Reginster, and Olivier Bruyère. 2014. “The Effects of Vitamin D on Skeletal Muscle Strength, Muscle Mass, and Muscle Power: A Systematic Review and Meta-Analysis of Randomized Controlled Trials.” The Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism 99 (11):4336–45.
  10. Gropper, Sareen S., Jack L. Smith, and Timothy P. Carr. 2016a. Advanced Nutrition and Human Metabolism. Cengage Learning.
  11. Catharine Ross, A. 2014. Modern Nutrition in Health and Disease. Lippincott Williams & Wilkins.
  12. Office of the Surgeon General (US). 2010. Bone Health and Osteoporosis: A Report of the Surgeon General. Rockville (MD): Office of the Surgeon General (US).
  13. Tucker, K. L., M. T. Hannan, H. Chen, L. A. Cupples, P. W. Wilson, and D. P. Kiel. 1999. “Potassium, Magnesium, and Fruit and Vegetable Intakes Are Associated with Greater Bone Mineral Density in Elderly Men and Women.” The American Journal of Clinical Nutrition 69 (4):727–36.
  14. Zhu, K., A. Devine, and R. L. Prince. 2008. “The Effects of High Potassium Consumption on Bone Mineral Density in a Prospective Cohort Study of Elderly Postmenopausal Women.” Osteoporosis International: A Journal Established as Result of Cooperation between the European Foundation for Osteoporosis and the National Osteoporosis Foundation of the USA 20 (2):335–40.
  15. Zofková, Ivana, Petra Nemcikova, and Petr Matucha. 2013. “Trace Elements and Bone Health.” Clinical Chemistry and Laboratory Medicine: CCLM / FESCC 0 (0):1–7.
  16. Finck, Henriette, Andrew R. Hart, Amy Jennings, and Ailsa A. Welch. 2014. “Is There a Role for Vitamin C in Preventing Osteoporosis and Fractures? A Review of the Potential Underlying Mechanisms and Current Epidemiological Evidence.” Nutrition Research Reviews 27 (02):268–83.
  17. Aghajanian, Patrick, Susan Hall, Montri D. Wongworawat, and Subburaman Mohan. 2015. “The Roles and Mechanisms of Actions of Vitamin C in Bone: New Developments.” Journal of Bone and Mineral Research: The Official Journal of the American Society for Bone and Mineral Research 30 (11):1945–55.
  18. Yazdanpanah, Nahid, M. Carola Zillikens, Fernando Rivadeneira, Robert de Jong, Jan Lindemans, André G. Uitterlinden, Huibert A. P. Pols, and Joyce B. J. van Meurs. 2007. “Effect of Dietary B Vitamins on BMD and Risk of Fracture in Elderly Men and Women: The Rotterdam Study.” Bone 41 (6):987–94.
  19. McLean, Robert R., Paul F. Jacques, Jacob Selhub, Lisa Fredman, Katherine L. Tucker, Elizabeth J. Samelson, Douglas P. Kiel, L. Adrienne Cupples, and Marian T. Hannan. 2008. “Plasma B Vitamins, Homocysteine, and Their Relation with Bone Loss and Hip Fracture in Elderly Men and Women.” The Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism 93 (6):2206–12.
  20. Anderson, J. J. B., K. J. Roggenkamp, and C. M. Suchindran. 2012. “Calcium Intakes and Femoral and Lumbar Bone Density of Elderly U.S. Men and Women: National Health and Nutrition Examination Survey 2005–2006 Analysis.” The Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism 97 (12):4531–39.
  21. Bischoff-Ferrari, Heike A., Bess Dawson-Hughes, John A. Baron, Peter Burckhardt, Ruifeng Li, Donna Spiegelman, Bonny Specker, et al. 2007a. “Calcium Intake and Hip Fracture Risk in Men and Women: A Meta-Analysis of Prospective Cohort Studies and Randomized Controlled Trials.” The American Journal of Clinical Nutrition 86 (6):1780–90.
  22. Li, Kuanrong, Rudolf Kaaks, Jakob Linseisen, and Sabine Rohrmann. 2012. “Associations of Dietary Calcium Intake and Calcium Supplementation with Myocardial Infarction and Stroke Risk and Overall Cardiovascular Mortality in the Heidelberg Cohort of the European Prospective Investigation into Cancer and Nutrition Study (EPIC-Heidelberg).” Heart 98 (12):920–25.
  23. Xiao, Qian, Rachel A. Murphy, Denise K. Houston, Tamara B. Harris, Wong-Ho Chow, and Yikyung Park. 2013. “Dietary and Supplemental Calcium Intake and Cardiovascular Disease Mortality: The National Institutes of Health-AARP Diet and Health Study.” JAMA Internal Medicine 173 (8):639–46.
  24. Bolland, Mark J., Alison Avenell, John A. Baron, Andrew Grey, Graeme S. MacLennan, Greg D. Gamble, and Ian R. Reid. 2010a. “Effect of Calcium Supplements on Risk of Myocardial Infarction and Cardiovascular Events: Meta-Analysis.” BMJ 341 (July):c3691.
  25. Favus, M. J. 2011. “The Risk of Kidney Stone Formation: The Form of Calcium Matters.” The American Journal of Clinical Nutrition 94 (1):5–6.
  26. Guéguen, Léon, and Alain Pointillart. 2000. “The Bioavailability of Dietary Calcium.” Journal of the American College of Nutrition 19 (sup2):119S – 136S.
  27. Nordic Council of Ministers, Nordic Council of Ministers, and Nordic Council of Ministers Nordic Council of Ministers. 2008. “Nordic Nutrition Recommendations 2012.” Nordic Nutrition Recommendations 2012 5 (11):1–3.
  28. http://frida.fooddata.dk/ShowList.php?compid=108